Rośliny strączkowe

Najczęściej sprzedawane

3 pozycji razem

Rośliny strączkowe mają długą historię, w tym zapisy dotyczące ich spożycia na Bliskim Wschodzie ponad 11 000 lat temu przez niektóre z najwcześniejszych cywilizacji. Dziś są one pożywieniem używanym w różnych kuchniach na całym świecie. Rośliny strączkowe są doskonałym źródłem kilku ważnych składników odżywczych, w tym szerokiej gamy witamin, minerałów, ale przede wszystkim białka roślinnego i błonnika.

Rośliny strączkowe stanowiły dużą część diety naszych przodków, co nie da się porównać do czasów dzisiejszych. Rośliny strączkowe powinny pojawiać się w naszym menu trzy razy w tygodniu. Tak niestety nie zawsze bywa. Historycznie rośliny strączkowe pojawiały się w diecie naszych przodków głównie z powodu braku mięsa i ich sycących właściwości. Ponieważ dostępność mięsa w świecie zachodnim jest dziś prawie nieograniczona, mięso wyraźnie dominuje i wiele ludzi całkowicie wycofało rośliny strączkowe ze swojej diety.

Jedną z wielu zalet roślin strączkowych jest przede wszystkim to, że jest to żywność nadal czysta, bez modyfikacji i ingerencji w rolnictwo. Rośliny strączkowe posiadają znaczną ilość błonnika, dzięki czemu są w stanie nasycić nas na długo. Dlatego są one nie tylko elementem racjonalnej diety, ale również polecane w diecie redukcyjnej. A ponieważ dieta zachodnia jest uboga w błonnik (mówi się nawet, że nie mamy nawet połowy zalecanego dziennego spożycia), rośliny strączkowe mogą być odpowiednim pokarmem, aby ten deficyt zniwelować. Ponadto jest to pokarm odpowiedni dla diabetyków, gdyż rośliny strączkowe mają niski indeks glikemiczny (IG < 50). Skrobie zawarte w roślinach strączkowych są ze względu na wyższą zawartość błonnika powoli wchłaniane i nie dochodzi do gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi.